Būkime iniciatyvūs

        Baigtas PILIETINIO IR TAUTINIO UGDYMO PROJEKTO „Būkime iniciatyvūs“ įgyvendinimas.  Projekto dalyviai per įvairią projektinę veiklą, plėtė savo supratimą apie kultūrinį sąmoningų žmonių gyvenimą, sąžiningos ir pilietiškos valstybės kūrimą. Taip pat tęsė savanorišką visuomeninę veiklą - skatino mokinių socialinį solidarumą ir pilietinį tautinį aktyvumą, ugdė jų pilietiškumo kompetenciją, būtiną aktyviam ir atsakingam dalyvavimui nuolat besikeičiančios visuomenės gyvenime. Projekto dalyviams atsivėrė pažinimo, veiklos, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės. Paskirdami dalį savo laisvalaikio šiai prasmingai veiklai, mokiniai suprato, koks svarbus yra pilietiškas žmogus augančioje visuomenėje, kaip svarbu yra pažinti savo kraštą, jo žmones, žinoti ir išlaikyti tradicijas bei papročius, dėl kurių kovojo ankstesnės kartos. Taip priimtinais būdais ugdėsi mokinių pilietiškumas, sąmoningumas bei tautinis identitetas.

Inicijuodami veiklas projekto dalyviai dalyvavo diskusijoje apie sąmoningumo svarbą šiandieniniame pasaulyje. Pirmąją edukacinę išvyką surengėme į Perkūno namą Kaune, kur apžiūrėjome Kauno senamiestį, dalyvavome edukacinėje programoje „Tapk tikru viduramžių miestiečiu“. Mokiniai aplankė du Kauno architektūros paveldo objektus – jėzuitų vienuolyno apžvalgos aikštelę bei seniausią Kauno gyvenamą namą – gotikos architektūros perlą – Perkūno namą. O taip pat susipažino su pagrindiniais Kauno miesto kūrimosi istorijos faktais. Nuo vienuolyno stogo mokiniai galėjo gėrėtis puikia senojo miesto panorama. Terasoje mokiniai atliko praktinę užduotį –žemėlapyje turėjo rasti kelis aukščiau išvardintus objektus. Po to vaikai aplankė vieną gražiausių Lietuvos gotikinių namų – Perkūno namą. Jame 1546 metais apsigyveno tuometinis miesto burmistras Bernardas Bitneris. Viduramžiškai pasipuošusi gidė papasakojo apie kunigaikščio Vytauto 1408 metais miestui suteiktas prekybos ir savivaldos privilegijas. Mokiniai skaitė priesaiką, kurią turėjo duoti žmogus, norintis tapti tikru miestiečiu. Šoko vieną bendruomeninį šokį, taip pat išmoko senoviniu būdu sulankstyti laišką, kurį galėjo parvežti lauktuvių savo šeimos nariams.

        Kazlų Rūdos savivaldybės kultūros centro kvietimu su projekto dalyviais vykome į audimo-pynimo edukacinį užsiėmimą Būdos kaime. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su juostų audimo technikomis, raštais, jų reikšmėmis bei patys išbandyti juostų audimą. Taip pat aplankė Būdos krašto muziejų.

Apsiniaukusią spalio popietę su projekto dalyviais, mokyklos skaitykloje rinkomės peržiūrėti biografinio vaidybinio filmo „Laiškai Sofijai“ – tai jautrus, jausmingas, šiltas ir kerintis filmas apie iškiliausią kada nors gyvenusį lietuvių menininką, kurio gyvenimas nebuvo rožėmis klotas. Tai - ir nuoširdi meilės bei kančių istorija, priverčianti pamatyti M. K. Čiurlionį kaip idealistą ir romantiką, kurio gyvenimą šildė meilė tėvynei ir mylimajai Sofijai.

        Lapkričio 16 d., siekiant atkreipti dėmesį į tolerancijos svarbą, gimnazijos mokiniai prisidėjo prie tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti inicijuojamos Tarptautinės tolerancijos dienos paminėjimo. Pilietinės iniciatyvos idėja – Tolerancijos dėlionė. Dėlionės tema reiškia nedideles detales, kurias sujungus į vieną visumą, gauname piešinį ar paveikslą tam tikra tema. Mūsų visuomenė – kaip dėlionė, sudaryta iš skirtingų gabalėlių, kurias sujungus – gauname visos visuomenės paveikslą. Visuomenę sudaro skirtingi žmonės pagal amžių, lytį, socialinę padėtį, išsilavinimą, pažiūras, pomėgius, gyvenimo būdą ir t.t. Labai svarbu su mokiniais buvo aptarti tolerancijos ribas ir tai, kad toleravimas negali virsti abejingumu. Mokiniai gamino šypsenų dėlionę, kaip tolerancijos išraišką. Piešė ir karpė veidelius su šypsenomis, kurios buvo sujungtos į vieną.

        Jau ne pirmus metus rengiame gerumo akciją „Šv. Kalėdų belaukiant“. Šiemet mokiniai gamino gerumo angelus, kuriais papuošė gimnazijos viešąsias erdves.

Lietuvos nacionalinio muziejaus edukatoriai, persikėlę į virtualią erdvę, pakvietė mūsų projekto dalyvius, dirbančius nuotoliniu būdu, jų siūlomas virtualias edukacijas.

Virtualioje edukacijoje „Menas akmens amžiuje“ susipažinome su Europos ir Lietuvos akmens amžiaus kultūromis, jų meninės išraiškos formomis, vyravusiomis prieš 40000, 10000 ar 5000 metų. Taip pat sužinojome bei padiskutavome apie jų atsiradimo priežastis ir įtaką šiuolaikinei civilizacijai. Įgytas žinias tikrinomės kartu spręsdami nuotaikingas užduotis.

        Prisijungę prie virtualios edukacijos „Šventieji sodybų globėjai“ susipažinome su nuostabiu senosios lietuvių liaudies skulptūros pasauliu. Tyrinėjome ir aptarėme šventųjų ikonografiją – sužinojome, kuri šventoji savo rankose laiko duonos kepalą, kodėl Šv. Jurgis smeigia ietį į išžiotus slibino nasrus ir kokių profesijų atstovai gali pasigirti turintys savo globėjus. Virtualiojoje edukacijoje ne tik susipažinome ir mokėmės atpažinti liaudies mene vaizduojamus šventuosius, bet ir kartu sprendėme  įtraukiančias užduotis, kurios padėjo įtvirtinti įgytas žinias.

        Minint Tarptautinę antikorupcijos dieną mokiniai facebook platformoje dalyvavo tiesioginiame interaktyviame užsiėmime kartu su dainininku Jurgiu Didžiuliu. Šis užsiėmimas mielai įtraukė mokinius į skaidrumo iniciatyvą. Visi pasidžiaugė šių metų „Sąžiningumo mokyklų tinklo“ narių pasiekimais ir tai darė muzikos pagalba kartu su Jurgiu Didžiuliu, kuris mus visus įtraukė į virtualią šventę. Į šios dienos minėjimą buvo siekiama įtraukti įvairaus amžiaus mokinius, kurie buvo skatinami susimąstyti apie gyvenimo be korupcijos privalumus, ugdytis pilietiškumo, atsakomybės ir sąžiningumo jausmui.

 

BŪKIME INICIATYVŪS

           Baigėsi pilietinio ir tautinio projekto „Būkime iniciatyvūs“ įgyvendinimas. Projekto dalyviai per įvairią projektinę veiklą, turėjo galimybę puoselėti tautinę ir pilietinę savimonę bei gilinti kraštotyros ir etninio paveldo žinias. Tęsti savanorišką visuomeninę veiklą, taip pat projekto dalyviams atsivėrė pažinimo, veiklos, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės, ugdėsi  pilietiškumo, patriotizmo, kultūriniai principai. Jie suprato, kad gyvendami veiklia meile, galėdami atiduoti kitiems gerą žodį, šypseną, dalelę savo energijos gali jaustis laimingais, prasmingai leidžiančiais laiką. Paskirdami dalį savo laisvalaikio prasmingai veiklai, jie suprato, kokį nelengvą kelią turėjo nueiti ankstesnės kartos, kaip svarbu pažinti savo kraštą, jo žmones, tradicijas ir papročius. Taip priimtinais būdais  ugdėsi mokinių pilietiškumas bei tautinis identitetas.

         Pirmąją edukacinę išvyką surengėme dar besibaigiant praeitiems mokslo metams. Vykome į Raudondvario dvarą, kur apžiūrėjome parką,  Raudondvario ansamblio pagrindinį pastatą –  pilies rūmus su bokštu. Dalyvavome edukacinėje programoje „Žemės atmintis“. Projekto dalyviai sužinojo kaip susiformavo gintaras ir kitos fosilijos. Renginyje buvo apžvelgtas priešistorinis etapas nuo dinozaurų išnykimo prieš 60 mln. metų, gintaro formavimosi prieš 40-50 mln. metų iki šių dienų. Tyrinėjome nepaprastas Baltijos gintaro savybes. Edukacijos kūrybinis iššūkis buvo pasigaminti sau arba  tikram draugui unikalią gintarinę  draugystės apyrankę.

         Su projekto dalyviais lankėmės „Lietuvos liaudies buities muziejuje“ Rumšiškėse, kur apžiūrėjome vieną didžiausių ir daugiausiai eksponatų turintį etnografijos muziejų Europoje po atviru dangumi. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su visų Lietuvos regionų valstiečių bei miestelėnų buitimi, darbais, tradicijomis. Po to mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Kai buvau... jaunimėlin ėjau“. Mokiniai sužinojo kada prosenelių laikais prasidėdavo ir baigdavosi gražiausias amžiaus tarpsnis – jaunystė. Ar vienodai į jį įžengdavo merginos ir vaikinai. Kaip būdavo tampama jaunimo bendruomenės nariu?

         Lapkričio 16 d., siekiant atkreipti dėmesį į tolerancijos svarbą, gimnazijos mokiniai prisidėjo prie tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti inicijuojamos Tarptautinės tolerancijos dienos paminėjimo. Šiais metais Pilietinės iniciatyvos idėja – TOLERANCIJOS ŠVYTURYS.  Švyturys kaip simbolis reiškia pagalbą, nes rodo kelią laivams, ieškantiems kranto, padeda neužplaukti ant seklumos. Taip ir žodis tolerancija, savo prasme reiškia pakantumą, suteikia žmonėms gebėjimą visuomenėje sugyventi taikiai, priimti kitokį žmogų, kitokius požiūrius. Kaip pagalbos simbolį vyresnių klasių mokiniai gamino švyturį. Visi  kiti mokiniai lankstė simbolinius laivelius, kuriuos suvėrėme į girliandą, kaip tolerancijos išraišką.

         Minint Tarptautinę antikorupcijos dieną su mokiniais kūrėme savo mokyklos vertybių žemėlapį. Šis užsiėmimas mielai įtraukė mokinius į skaidrumo iniciatyvą bei padėjo jiems pasidalinti, kaip jie jaučiasi mokykloje, mokiniai klasės valandėlės metu diskutavo apie vertybes. Į šios dienos minėjimą buvo siekiama įtraukti įvairaus amžiaus mokinius, kurie buvo skatinami susimąstyti apie gyvenimo be korupcijos privalumus, ugdytis pilietiškumo, atsakomybės ir sąžiningumo jausmui.        

 BŪKIME INICIATYVŪS

       Baigtas PILIETINIO IR TAUTINIO UGDYMO PROJEKTO „Būkime iniciatyvūs“ įgyvendinimas. Projekto dalyviai per įvairią projektinę veiklą, turėjo galimybę puoselėti tautinę ir pilietinę savimonę, išmėginti savanorišką visuomeninę veiklą, taip pat projekto dalyviams atsivėrė pažinimo, veiklos, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės. Jie suprato, kad paskirdami dalį savo laisvalaikio prasmingai veiklai yra  ugdomi jų pilietiškumo, demokratiškumo, humanizmo principai.

 

      Inicijuodami veiklas dalyviai susitiko su jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros konsultantu, kuris supažindino projekto dalyvius su Erasmus+ programos galimybėmis. Jie sužinojo, kad programa suteikia žmonėms galimybių studijuoti, mokytis, įgyti darbo patirties arba imtis savanoriavimo užsienyje. Lapkričio 16 d. gimnazijoje buvo minima Tarptautinė tolerancijos diena. Klasių valandėlių metu buvo diskutuojama apie toleranciją, rengiamas kūrybinis stendas, t. p. mokiniai gamino tolerancijos girliandą. Akcentuota, jog visų rankos yra skirtingos: mažo vaiko, suaugusio ar senyvo žmogaus, vyro ir moters. Gruodžio 1 d. minint AIDS dieną gimnazistai dalyvavo protmūšyje „AIDS: GERIAU ŽINOTI!“. Su projekto dalyviais lankėmės Kauno IX forte, kur aplankėme muziejų, ekskursijos gidas supažindino mokinius su to laiko istorija, dalyvavome teminėje ekskursijoje „Okupuota Lietuva 1940–1990 m.“. Taip pat dalyvavome edukacinėje viktorinoje Kauno pilyje, kurią vedė ekskursijos gidas. Mokiniai su malonumu įsitraukė į šią veiklą. Gerumo akcijos „Dalinu Šv. Kalėdų laukimo džiaugsmą“ metu mokiniai gamino kalėdinius atvirukus, kuriuos išdalino į pašto dėžutes kaimo bendruomenės nariams. Minint antikorupcijos dieną mokiniai piešė piešinius antikorupcijos tema, mokykloje buvo rengiamas kūrybinis stendas. I–IVG klasės mokiniai dalyvavo paskaitoje, kurią vedė Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Imuniteto skyriaus pareigūnai, bei pasidalino gerąja praktika korupcijos tematika.

BŪKIME INICIATYVŪS

       Baigtas PILIETINIO IR TAUTINIO UGDYMO PROJEKTO „Būkime iniciatyvūs“ įgyvendinimas. Projekto dalyviai per įvairią projektinę veiklą, turėjo galimybę sustiprėti kaip iniciatyvūs, pilietiški visuomenės nariai, įgyti socialinių kompetencijų, didesnės patirties, praplėsti akiratį.

          Lapkričio mėnesį gimnazijoje buvo minima Tarptautinė tolerancijos diena. Mokiniai lankstė baltus balandžius, kuriuos įklijavome į plakatą. Buvo rengiamas kūrybinis stendas.

          Gruodžio 1 d. minint AIDS dieną gimnazistai stebėjo viešą prof. dr. Sauliaus Čaplinsko paskaitą „AIDS: GERIAU ŽINOTI!“.

          Projekto dalyviai lankėsi Kauno IX forte, kur aplankė muziejų, sužinojo to laiko istoriją, dalyvavo teminėje ekskursijoje „Holokaustas Lietuvoje“. Taip pat dalyvavo edukacinėje programoje „Kauno pilies lobis“ Kauno pilyje.

          Minint antikorupcijos dieną mokiniai piešė piešinius antikorupcijos tema, iš kurių gaminome plakatą (stendą). Mūsų mokykla yra „Sąžiningumo mokyklų tinklo“  narė, tad šią dieną surengėme viešą „Sąžiningumo deklaracijos“ skaitymą. Mokiniai kūrė savo mokyklos „Sąžiningumo deklaraciją“.