Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazijos mokiniai įgyvendina Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų projektą „Tautų sandraugos istorija ir kultūra – Žygimantas  Augustas“ 

        Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazijos jaunimo grupė 2022 m. spalio 3-7 dienomis kartu su Szkoła Podstawowa im Armii Krajowej w Kisielsku jaunimo grupe įgyvendino Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų projektą „Tautų sandraugos istorija ir kultūra – Žygimantas  Augustas“. Projekto tikslas – kurti  Lietuvos ir Lenkijos kultūrų dialogą, gilinantis į bendrą tautų istoriją. Per praeitį atrandame dabartį – tokią idėją jaunimas kėlė projekto veikloms: susipažino su Liublinu – vienu seniausių Lenkijos miestų, kuriame 1569 m. pasirašyta Liublino unija: sukurta nauja Europos valstybė – Abiejų Tautų Respublika. Nors unijos akte skelbta, jog LDK ir Lenkija yra vienalytė Respublika, kiekviena valstybė tebeturėjo savo pavadinimą, teritoriją, sienas, kariuomenę, teisę, iždą, atskirus vykdomosios valdžios pareigūnus. Šie faktai projekto dalyviams davė stimulą siekti lenkų ir lietuvių jaunimo integracijos, Lenkijos ir Lietuvos kultūrinio ir istorinio paveldo populiarinimo, norą kurti gerus kaimyninius santykius. Lankėsi Stoczek  Łukówski gminoje, susitiko su meru Marcin Sentkiewicz, domėjosi miesto istorija, ypač reikšmingu įvykiu - pirmuoju dideliu Lenkų sukilimo mūšiu, įvykusiu 1831 m. Stoczek Łukówski, kuriame lenkų kavalerija, vadovaujama Józefo Dwernickio, nugalėjo Rusijos pajėgas. Pergalė turėjo labiau psichologinę, o ne militaristinę reikšmę. Lenkų sukilimas – tai lenkų tautinio išsivadavimo sukilimas prieš Rusiją, apėmęs Lenkijos karalystės, Lietuvos ir iš dalies Baltarusijos bei  Ukrainos teritorijas. Surinkę ir apibendrinę medžiagą apie Liublino unijos bei Žygimanto Augusto asmenybės svarbą ir reikšmę Lietuvos ir Lenkijos tautoms, kūrė XVI a. istorinių įvykių rekonstrukciją – „Dvi tautos – kultūra ir kalba“: skaitė istorinius tekstus, eilėraščius, demonstravo surinktos medžiagos pristatymus skaidrėse, panaudoję dramos elementus suvaidino keletą istorinių scenų. Geriausias projekto veiklų rezultatas – įsimintinas, jaukus kultūrų vakaras: lenkų ir lietuvių tautiniai šokiai ir dainos, tradicinės lenkų ir lietuvių vaišės. Lenkijos šeimininkės pamokė gaminti sūrį, o lietuvaičiai vaišino namine, Plutiškėse kepta, duona ir suvalkietišku skilandžiu. Tai buvo įspūdingas aktyvaus tarpkultūrinio dialogo projektas, kuris leido jauniems žmonėms formuoti savo požiūrį į dviejų kaimyninių valstybių bendradarbiavimą, į Europos daugiakultūriškumą, būti  atviriems kitoniškumui, savitam požiūriui. Be to, tai buvo puiki galimybė komunikuoti užsienio kalba, ypač anglų kalba – pagrindine projekto komunikacijos priemone. Projekto dalyviai patyrė, kad tokios neformalaus ugdymo(si) pamokos yra geriausia motyvacija mokytis.