Būkime iniciatyvūs

        Baigtas PILIETINIO IR TAUTINIO UGDYMO PROJEKTO „Būkime iniciatyvūs“ įgyvendinimas.  Projekto dalyviai per įvairią projektinę veiklą, plėtė savo supratimą apie kultūrinį sąmoningų žmonių gyvenimą, sąžiningos ir pilietiškos valstybės kūrimą. Taip pat tęsė savanorišką visuomeninę veiklą - skatino mokinių socialinį solidarumą ir pilietinį tautinį aktyvumą, ugdė jų pilietiškumo kompetenciją, būtiną aktyviam ir atsakingam dalyvavimui nuolat besikeičiančios visuomenės gyvenime. Projekto dalyviams atsivėrė pažinimo, veiklos, bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės. Paskirdami dalį savo laisvalaikio šiai prasmingai veiklai, mokiniai suprato, koks svarbus yra pilietiškas žmogus augančioje visuomenėje, kaip svarbu yra pažinti savo kraštą, jo žmones, žinoti ir išlaikyti tradicijas bei papročius, dėl kurių kovojo ankstesnės kartos. Taip priimtinais būdais ugdėsi mokinių pilietiškumas, sąmoningumas bei tautinis identitetas.

Inicijuodami veiklas projekto dalyviai dalyvavo diskusijoje apie sąmoningumo svarbą šiandieniniame pasaulyje. Pirmąją edukacinę išvyką surengėme į Perkūno namą Kaune, kur apžiūrėjome Kauno senamiestį, dalyvavome edukacinėje programoje „Tapk tikru viduramžių miestiečiu“. Mokiniai aplankė du Kauno architektūros paveldo objektus – jėzuitų vienuolyno apžvalgos aikštelę bei seniausią Kauno gyvenamą namą – gotikos architektūros perlą – Perkūno namą. O taip pat susipažino su pagrindiniais Kauno miesto kūrimosi istorijos faktais. Nuo vienuolyno stogo mokiniai galėjo gėrėtis puikia senojo miesto panorama. Terasoje mokiniai atliko praktinę užduotį –žemėlapyje turėjo rasti kelis aukščiau išvardintus objektus. Po to vaikai aplankė vieną gražiausių Lietuvos gotikinių namų – Perkūno namą. Jame 1546 metais apsigyveno tuometinis miesto burmistras Bernardas Bitneris. Viduramžiškai pasipuošusi gidė papasakojo apie kunigaikščio Vytauto 1408 metais miestui suteiktas prekybos ir savivaldos privilegijas. Mokiniai skaitė priesaiką, kurią turėjo duoti žmogus, norintis tapti tikru miestiečiu. Šoko vieną bendruomeninį šokį, taip pat išmoko senoviniu būdu sulankstyti laišką, kurį galėjo parvežti lauktuvių savo šeimos nariams.

        Kazlų Rūdos savivaldybės kultūros centro kvietimu su projekto dalyviais vykome į audimo-pynimo edukacinį užsiėmimą Būdos kaime. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su juostų audimo technikomis, raštais, jų reikšmėmis bei patys išbandyti juostų audimą. Taip pat aplankė Būdos krašto muziejų.

Apsiniaukusią spalio popietę su projekto dalyviais, mokyklos skaitykloje rinkomės peržiūrėti biografinio vaidybinio filmo „Laiškai Sofijai“ – tai jautrus, jausmingas, šiltas ir kerintis filmas apie iškiliausią kada nors gyvenusį lietuvių menininką, kurio gyvenimas nebuvo rožėmis klotas. Tai - ir nuoširdi meilės bei kančių istorija, priverčianti pamatyti M. K. Čiurlionį kaip idealistą ir romantiką, kurio gyvenimą šildė meilė tėvynei ir mylimajai Sofijai.

        Lapkričio 16 d., siekiant atkreipti dėmesį į tolerancijos svarbą, gimnazijos mokiniai prisidėjo prie tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti inicijuojamos Tarptautinės tolerancijos dienos paminėjimo. Pilietinės iniciatyvos idėja – Tolerancijos dėlionė. Dėlionės tema reiškia nedideles detales, kurias sujungus į vieną visumą, gauname piešinį ar paveikslą tam tikra tema. Mūsų visuomenė – kaip dėlionė, sudaryta iš skirtingų gabalėlių, kurias sujungus – gauname visos visuomenės paveikslą. Visuomenę sudaro skirtingi žmonės pagal amžių, lytį, socialinę padėtį, išsilavinimą, pažiūras, pomėgius, gyvenimo būdą ir t.t. Labai svarbu su mokiniais buvo aptarti tolerancijos ribas ir tai, kad toleravimas negali virsti abejingumu. Mokiniai gamino šypsenų dėlionę, kaip tolerancijos išraišką. Piešė ir karpė veidelius su šypsenomis, kurios buvo sujungtos į vieną.

        Jau ne pirmus metus rengiame gerumo akciją „Šv. Kalėdų belaukiant“. Šiemet mokiniai gamino gerumo angelus, kuriais papuošė gimnazijos viešąsias erdves.

Lietuvos nacionalinio muziejaus edukatoriai, persikėlę į virtualią erdvę, pakvietė mūsų projekto dalyvius, dirbančius nuotoliniu būdu, jų siūlomas virtualias edukacijas.

Virtualioje edukacijoje „Menas akmens amžiuje“ susipažinome su Europos ir Lietuvos akmens amžiaus kultūromis, jų meninės išraiškos formomis, vyravusiomis prieš 40000, 10000 ar 5000 metų. Taip pat sužinojome bei padiskutavome apie jų atsiradimo priežastis ir įtaką šiuolaikinei civilizacijai. Įgytas žinias tikrinomės kartu spręsdami nuotaikingas užduotis.

        Prisijungę prie virtualios edukacijos „Šventieji sodybų globėjai“ susipažinome su nuostabiu senosios lietuvių liaudies skulptūros pasauliu. Tyrinėjome ir aptarėme šventųjų ikonografiją – sužinojome, kuri šventoji savo rankose laiko duonos kepalą, kodėl Šv. Jurgis smeigia ietį į išžiotus slibino nasrus ir kokių profesijų atstovai gali pasigirti turintys savo globėjus. Virtualiojoje edukacijoje ne tik susipažinome ir mokėmės atpažinti liaudies mene vaizduojamus šventuosius, bet ir kartu sprendėme  įtraukiančias užduotis, kurios padėjo įtvirtinti įgytas žinias.

        Minint Tarptautinę antikorupcijos dieną mokiniai facebook platformoje dalyvavo tiesioginiame interaktyviame užsiėmime kartu su dainininku Jurgiu Didžiuliu. Šis užsiėmimas mielai įtraukė mokinius į skaidrumo iniciatyvą. Visi pasidžiaugė šių metų „Sąžiningumo mokyklų tinklo“ narių pasiekimais ir tai darė muzikos pagalba kartu su Jurgiu Didžiuliu, kuris mus visus įtraukė į virtualią šventę. Į šios dienos minėjimą buvo siekiama įtraukti įvairaus amžiaus mokinius, kurie buvo skatinami susimąstyti apie gyvenimo be korupcijos privalumus, ugdytis pilietiškumo, atsakomybės ir sąžiningumo jausmui.