Socializacijos projektas „ Stebėkime, pažinkime, tobulėkime“

                      Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazijos mokiniai, vadovaujami chemijos mokytojos Sonatos Kairienės, sėkmingai įgyvendino Kazlų Rūdos savivaldybės finansuojamą vaikų socializacijos projektą ,,Stebėkime, pažinkime, tobulėkime“. Projektas orientuotas į gamtos mokslų, ekologijos žinių tobulinimą. Šiais mokslo metais projekte dalyvavo 17 gimnazijos 8-IIg klasių mokinių.

Mokiniai dalyvavo Raudondvario dvaro edukacinėje programoje „Muilo gamyba“. Susipažino su muilo gamybos procesu. Patys pasigamino savo mėgstamos spalvos ir aromato muilą. Visi mokiniai su entuziazmu įsitraukė į šį kūrybinį ir  kvapnų darbą.

SPT1

SPT2

 

Birštono muziejuje mokiniai susipažino su Birštono mineralinio vandens šaltiniais. Edukacinėje programoje  „Mineralinio vandens šaltiniai“ mokiniai išgirdo kurorto įkūrimo istoriją,  mineralinio vandens gydomąsias savybes, jo gavybą ir pilstymą.  Daug emocijų sukėlė įvairaus mineralinio vandens degustacija.

SPT3 

Kėdainių AB „ Lifosa“ mokiniams teko pagilinti savo chemijos, ekologijos žinias. Čia mokiniai aplankė bendrovės muziejų, kuriame susipažino su istorine, archyvine medžiaga, produkcijos ir žaliavų pavyzdžiais. Mokiniai labai domėjosi įmonės veikla, klausinėjo, diskutavo. Edukacijos pabaigoje didelį įspūdį paliko fosfogipso kalnai (dar vadinami lietuvių „Alpėmis“), po kuriuos teko pavaikščioti, pamatyti visą įmonę iš viršaus, suprati jos dydį ir darbo mastus.

SPT4 

Virbalyje, senųjų amatų centre, mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „ Duonos kelias“. Čia teko susipažinti su  visu  duonos keliu, patiems suformuoti ir iškepti savo duonos kepalėlį. Kol duona kepė, mokiniams buvo ypač smalsu prisiliesti prie senųjų lietuvių liaudies amatų - virvių vijimo, žvakių liejimo, keramikos, audimo. Ši edukacija mokinius trumpam nukėlė į senovės Lietuvos kaimą.

Taigi, projektas „ Stebėkime pažinkime, tobulėkime“ mokiniams padėjo įtvirtinti chemijos, ekologijos žinias. Praplėsti savo akiratį, ugdyti bendradarbiavimą, klausti, analizuoti, diskutuoti ir pasijausti tikrais kūrėjais.