KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS PLUTIŠKIŲ VIDURINĖ MOKYKLA  TAMPA VIENA IŠ 43 TYRINĖJANČIŲ MOKYKLŲ LIETUVOJE


Jau paskelbtos 43 Lietuvos mokyklos, kurios tampa tyrinėjančiomis mokyklomis ir pirmosios dalyvauja „Kūrybinių partnerysčių“ programoje 2011–2012 mokslo metais. Viena iš jų – Kazlų Rūdos savivaldybės Plutiškių vidurinė mokykla. Atrinktose mokyklose mokytojai, mokiniai bei kūrėjai kartu kurs ir įgyvendins unikalius projektus, kurie padės mokiniams atskleisti savo kūrybingumą, o mokykloms suaktualinti ir plačiau taikyti kūrybiško mokymosi metodus.

Projekte dalyvauti pakviestos mokyklos, kurios siekia ugdyti jaunų žmonių kūrybingumą, tokiu būdu keliant jų ateities aspiracijas ir didinant jų pasiekimus;  skatinti mokytojų kūrybiško darbo gebėjimus ir bendradarbiavimo su kūrėjais įgūdžius; vystyti mokyklos bendruomenės požiūrį į kultūrą, kūrybiškumo ir partnerystės teikiamas galimybes.

„Kūrybinių partnerysčių” programa Lietuvoje įgyvendinama pirmą kartą. Ji adaptuojama sėkmingos to paties pavadinimo programos, veikiančios Jungtinėje Karalystėje, pagrindu. Jungtinėje Karalystėje „Kūrybinių partnerysčių” programoje jau dalyvavo daugiau nei milijonas vaikų iš daugiau nei 4000 mokyklų. Šiai „Kūrybinių partnerysčių” programai suteiktas 2011 metų Pasaulio švietimo inovacijų susitikimo (angl. World Innovation Summit for Education, WISE) apdovanojimas už reikšmingo poveikio švietimo inovacijos praktiką.

Lietuvoje projektas vykdomas Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyva, iš dalies remiamas Europos socialinio fondo. Projektą „Kūrybinės partnerystės“ įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.


Netrukus į atrinktas mokyklas ateis dirbti kūrėjai, atliksiantys kūrybos agentų vaidmenį. Kūrybos agentai – tai kūrybinio sektoriaus atstovai, specialiai parengti dirbti su mokyklomis. Daugelis jų – aktyvūs kūrėjai, kurie tiki, kad mokymasis gali būti prasmingas ir įdomus.

Pagrindinis kūrybos agentų tikslas – bendradarbiauti su mokykla, įvardinti nepatogias situacijas, skatinant diskutuoti, ginčytis, ieškoti optimalaus sprendimo, eksperimentuoti ir vertinti. Jie padės mokykloms apsibrėžti mokyklos poreikius, išplėtoti ir įgyvendinti kūrybiško mokymosi projektą, analizuoti ir vertinti gautus rezultatus. Šio bendradarbiavimo tarp kūrėjų, mokytojų ir mokinių tikslas – atskleisti mokinių kūrybingumą ir įkvėpti juos mokytis tais būdais, kurie jiems tinka labiausiai.


Plutiškių vidurinei mokyklai „Kūrybinių partnerysčių“ programoje talkins Greta Klimavičiūtė-Minkštimienė, Vytauto Didžiojo universiteto Teatrologijos katedros doktorantė. Sausio 5-6 d. mokyklų įvedimo į „Kūrybinių partnerysčių“ programą seminare įvyko pirmasis kūrybos agentės ir mokyklos atstovų: kuruojančios mokytojos Ingos Šarauskienės ir direktorės Irenos Kašauskienės - susitikimas, kurio metu aptartos veiklos kryptys ir susitarta, kad programoje 2011-2012 metais dalyvaus 7 klasės mokiniai ( jų yra 18). Mokslininkai teigia, kad nuo 7 klasės mokymosi motyvacija mažėja pereinant nuo konkretaus mąstymo prie abstraktaus, atsiranda mąstymo tingumas. Todėl bus ieškoma būdų, kad prasidedantis paauglystės maištavimas šioje klasėje praeitų kuo švelniau, kad mokiniai patirtų mokymosi džiaugsmą.

Mokyklos idėja –  biologijos, chemijos, fizikos mokyti integruojant mėgstamų dalykų (kūno kultūros, muzikos, dailės, lietuvių kalbos ir kt.) patirtį, teorijos mokyti per kūrybišką praktinę veiklą.

Laukiamas pokytis – jau nuo mokomojo dalyko (biologijos, chemijos, fizikos) mokymosi pradžios mokiniai supras, jog ir gamtamoksliai dalykai turi romantikos, patirs mokymosi džiaugsmą (ne tik privalomą būtinybę), bus skatinamas jų kūrybiškumas, teorijos išmoks per kūrybinę praktiką taikant aktyviuosius ugdymo metodus.