PLUTIŠKIŲ GIMNAZIJOS PRADINUKAI STOVYKLAVO POPIETINĖJE STOVYKLĖLĖJE „BŪKIM KARTU“
Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazijos 1-2 klasių mokiniai nuo rudens iki kalėdinių atostogų turėjo galimybę dalyvauti projekte – popietinėje vaikų stovyklėlėje „Būkim kartu“, kuriai finansavimą skyrė Kazlų Rūdos savivaldybės administracija.
Projekto tikslas – per kompetencijų ugdymą formuoti asmenį, gebantį tapti aktyviu visuomenės nariu, padėti tenkinti pažintinius, lavinimosi, saviraiškos poreikius, siekti, kad vaikai pažintų ir puoselėtų tautos tradicijas, skatinti domėjimąsi savo krašto liaudies kūrybos savitumu.
Projekto uždaviniai: stovykloje sudaryti palankesnes sąlygas vaikams, augantiems nepalankioje socialinėje ekonominėje ir kultūrinėje aplinkoje, aktyviai leisti laiką, tobulinti bendravimo bei bendradarbiavimo įgūdžius, dalyvauti pažintinėse, kultūrinėse išvykose, pažinti supantį pasaulį ir save socialinėje aplinkoje, naudoti įvairias meninės raiškos formas ir priemones, tapti kūrybiškomis asmenybėmis, mokytis įsivertinti savo veiklas ir pasiekimus.
Pilietinio ir tautinio ugdymo projektas „ Stebėkime, pažinkime, tobulėkime“
Plutiškių gimnazijos mokiniai, vadovaujami chemijos mokytojos Sonatos Kairienės, sėkmingai įgyvendino Kazlų Rūdos savivaldybės finansuojamą pilietinio ir tautinio ugdymo projektą „ Stebėkime, pažinkime, tobulėkime“. Projektine veikla buvo siekiama skatinti mokinius įsitraukti į realią visuomeninę veiklą, analizuoti Kazlų Rūdos savivaldybės ekologinius, infrastruktūros pokyčius per pastaruosius 20 metų, plėtoti gebėjimus ir polinkius. Tai ekologijos ugdymo pratybomis grįstas projektas, kurio metu jauni žmonės savo veikla, dalyvavimu, tyrimais, skaičiavimais mėgino nustatyti, kokie pokyčiai ekologijos srityje įvyko per 20 Kazlų Rūdos savivaldybės gyvavimo metų. Visos veiklos turėjo keletą ekologinio domėjimosi krypčių: oras, vanduo, saulė (energija), žemė (gamta, medis), atliekos (rūšiavimas, antrasis gyvenimas). Projektas orientuotas į gamtos mokslų, ekologijos žinių tobulinimą, pilietinį ir tautinį mokinių ugdymą, domėjimąsi Kazlų Rūdos savivaldybės visuomeniniais pokyčiais ir progresu. Projekto veiklose dalyvavo 17 gimnazijos 8-IVg klasių mokinių.
Kazlų Rūdos miško muziejuje mokiniai susipažino su Kazlų Rūdos miškų urėdijos istorija. Pagilino savo ekologijos, biologijos ir chemijos žinias. Buvo supažindinti su Kazlų Rūdos paskutinių dviejų dešimtmečių aplinkos ir ekologijos gerinimo pokyčiais. Mokiniai buvo labai žingeidūs: susidomėję klausinėjo, domėjosi, lygimo, analizavo įvairius eksponatus. Jie daug sužinojo apie miškininko profesiją.
Gimnazijos chemijos kabinete mokiniai tyrinėjo Plutiškių ežero vandenį, iš namų atsineštą geriamąjį vandenį ir gimnazijoje naudojamą vandentiekio vandenį, aptarė tyrimo rezultatus. Lygino, analizavo rezultatus. Susipažino su pagrindiniais vandens kokybės rodikliais.
Pažintinės-edukacinės ekskursijos į Kauno VII forto Jaunųjų mokslininkų laboratoriją metu mokiniai turėjo galimybę įvairiais būdais ištirti savo atsivežtus vandens, dirvožemio ėminius.
Raudondvario dvaro edukacinėje programos „ Aliejinių kvepalų gamyba“ metu susipažino su ekologiškų aliejinių kvepalų gamybos procesu. Daug sužinojo apie natūralių kvepalų gamybą ir kvapų maišymą. Eterinių aliejų įvairovė leido pažinti kvapų pasaulį ir susikurti savo unikalius aliejinius kvepalus. Patys pasigamino savo sukurtos formulės kvepalus. Visi mokiniai su entuziazmu įsitraukė į šį kūrybinį, kvapnų darbą, praplėtė savo žinias apie ekologiškų produktų naudojimą.
Norėdami išsiaiškinti realią ekologinę savo gyvenamosios aplinkos situaciją, projekto dalyviai apklausė 8-IVg gimnazijos klasių mokinius, iš kur jie namuose naudoja maistui vandenį, ar rūšiuoja šiukšles, kokių turi pasiūlymų atmosferos užterštumui mažinti. Apklausos rezultatai džiugina, nes Plutiškėse ir kituose Kazlų Rūdos savivaldybės kaimuose žmonės jau labai retai vandenį maistui semia iš paprastų šulinių, dažniausiai naudoja artezinių šulinių arba centralizuotų vandenviečių vandenį. Taip pat labai maža dalis apklaustųjų nerūšiuoja atliekų. Projekto dalyviai susidarė pozityvų požiūrį į visuomeninius pokyčius ir progresą Kazlų Rūdos savivaldybėje. Jie supranta, jog panaikinti jau padarytų nuostolių gamtai nebegali, tačiau gali pasistengti, jog ateityje situacija būtų valdoma. Tiki, kad situacija keisis tik į gerąją pusę, kad žmonių sąmoningumas didės.
Projektas „Stebėkime pažinkime, tobulėkime“ mokiniams padėjo įtvirtinti chemijos, ekologijos žinias. Praplėsti savo akiratį, ugdyti bendradarbiavimą, klausti, analizuoti, diskutuoti ir pasijausti tikrais kūrėjais.
Daugiau straipsnių...
Puslapis 18 iš 26